› Aktualności
23:30 / 23.06.2017

Modernizacja za 355 milionów

Modernizacja za 355 milionów

fot. D. Bela/archiwum

355 milionów złotych ma kosztować modernizacja fragmentu linii kolejowej Poznań - Wrocław na odcinku Leszno - granica województwa dolnośląskiego. Umowę w tej sprawie podpisały w Poznaniu spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy Astaldi S.p.A i Costruzioni Linee Ferroviarie S.p.A.

- Umowa dotycząca odcinka Rawicz - Leszno, o wartości 355 mln zł netto, to drugi kontrakt PLK na trasie z Rawicza do Czempinia. Inwestycja zapewni krótszy czas przejazdu z Wrocławia do Poznania, wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz większy komfort na stacjach. W 2017 r. PLK podpisały już umowy na 10 miliardów złotych. Zdecydowanie przyśpieszyliśmy proces inwestycyjny - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Początek robót budowlanych zaplanowano na październik bieżącego roku, zakończenie - na 2020 rok.

W ramach modernizacji 35-kilometrowego odcinka linii E59 zostaną odnowione stacje Rawicz i Bojanowo. Oblicze mają zmienić także przystanki w Kaczkowie i Rydzynie. Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pasażerowie zyskają dużo wygodniejsze perony, nowy system informacji pasażerskiej, lepsze oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Wymienione zostaną wiaty i ławki. Obiekty będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna. 11 przejazdów kolejowo-drogowych ulegnie modernizacji. Kierowcy i podróżni zyskają nowe urządzenia zabezpieczające, rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową, a także monitoring. Sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych zapewnią dodatkowo nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie.

Na terenie powiatu rawickiego zaplanowano dwa nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz i Bojanowo. Poziom bezpieczeństwa ma się zwiększyć, m.in. dzięki wybudowaniu 3 nowych wiaduktów (2 kolejowych w Rawiczu na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej oraz 1 drogowego na trasie Bojanowo - Pakówka).

Pociągi pasażerskie będą mogły rozwinąć prędkość do 160 km/h.

Projekt modernizacji odcinka Leszno - granica województwa dolnośląskiego jest współfinansowany ze środków, pochodzących z Unii Europejskiej.

7
0
oceń tekst 7 głosów 100%